Porozmawiajmy! Jesteśmy gotowi na Twój projekt!

Kontakt

Blog

Blog

Praca zdalna

w świecie przepełnionym nowinkami technologicznymi to zadanie wymagające precyzyjnego dostosowania infrastruktury umożliwiającej wygodną, efektywną i niezawodną komunikację. Jak wybrać odpowiednie rozwiązanie dla firmy zgodne z potrzebami i preferencjami pracowników oraz kontrahentów? Jak zintegrować rozwiązania komunikacyjne z już zaimplementowaną infrastrukturą i usługami? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

 

Potrzeba integracji rozwiązań komunikacyjnych

W ostatnim czasie przedsiębiorstwa wykazują większe zapotrzebowanie na sprzęt umożliwiający prostą i szybką komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną. Pandemia koronawirusa i jej implikacje spowodowały, że poszukujemy rozwiązań dotychczas zarezerwowanych tylko dla wąskiego grona odbiorców i specjalnie przygotowanych salek konferencyjnych.

Dodatkowym wymaganiem niejako narzucanym przez rynkową transformację, w kontekście współpracy na odległość, jest ogromna potrzeba integracji technologii komunikacyjnych z szerokim wachlarzem rozwiązań dostarczanych przez licznych producentów.

„Integracja” – to słowo rozbrzmiewa i budzi umysły, rozpościerając wizję zunifikowanego systemu, który umożliwia wygodne użytkowanie i zarządzanie wieloma rozwiązaniami, usługami oraz procesami naraz.

Dostępne obecnie usługi oferowane w chmurze pozwalają integrować produkty i systemy firm trzecich, integracja ta pozwala na osiągnięcie satysfakcjonującego poziomu współpracy (usługi dostępne w chmurze określa się mianem „Interoperability Services”).

 

Integracja komunikacji w chmurze – na co zwrócić uwagę?

Przenosząc komunikację w ramach konferencji, szkoleń czy spotkań, należy zwrócić szczególną uwagę na sposób i charakter danego rodzaju potrzeb komunikacyjnych, ponieważ to od nich w dużej mierze zależeć będzie wybór konkretnych rozwiązań.

 

Warunki przestrzenne i lokalizacyjne przestrzeni

Załóżmy, że planujemy uruchomić w przedsiębiorstwie możliwość prowadzenia zdalnej rekrutacji przez dział kadr. W pierwszej kolejności wyposażamy salkę w odpowiedni sprzęt. System wideo dobieramy do wielkości i warunków lokalizacyjnych salki – może to być po prostu wyznaczony pokój, wydzielona przestrzeń biura czy wyspa.

 

Warunki zewnętrzne i charakterystyka miejsca

Pod uwagę bierzemy także warunki zewnętrzne i charakterystykę miejsca – np. czy zestaw wideo ma mieć kamerę rozpoznającą twarze uczestników i system automatycznego kadrowania mówcy oraz czy otwarta lub przeszklona przestrzeń będzie miała wpływ na kadrowanie uczestników.

 

Nagłośnienie i system mikrofonów

Kolejną ważną kwestią jest nagłośnienie oraz system mikrofonów. Należy zastanowić się, jaki powinien być zasięg mikrofonu, czy jest wymagane, aby mikrofon posiadał zaawansowane systemy filtrowania hałasu oraz na jaki hałas należy się przygotować.

 

Dobór ekranów

Następnie dobieramy ekran lub zestaw ekranów pozwalający na wygodną i czytelną komunikację. Na tym etapie należy określić czy ekran będzie wyświetlał tylko uczestników spotkania, czy też powinien służyć do wyświetlania prezentacji.

 

Możliwości integracyjne

Uruchamiając nową salkę konferencyjną, należy zwrócić uwagę nie tylko na właściwości sprzętu, możliwości kamery, kodeków czy też mikrofonów, ale także na możliwości integracyjne z już istniejącymi rozwiązaniami wykorzystywanymi do wideokonferencji w firmie.

Istotną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest to czy uczestnicy zaproszeni na spotkanie będą mogli w łatwy i prosty sposób dołączyć do spotkania. Kluczowa jest również weryfikacja niezbędnych licencji do użytkowanego sprzętu i oprogramowania firm trzecich. Należy mieć na uwadze, że wdrażając systemy do wideokonferencji nie zawsze uda się zamknąć w rozwiązaniu tylko jednego producenta.

 

Słowem podsumowania – integracja z infrastrukturą IT

Ponieważ sam zakup i wdrożenie są czymś oczywistym, należy dodatkowo zadbać o podstawę i fundament całej inwestycji. Tym fundamentem pozwalającym na bezawaryjne korzystanie z dobrodziejstw wideokonferencji jest stan infrastruktury IT. Należy zweryfikować czy pozwala ona na sprawne i szybkie wdrożenie rozwiązań przy zachowaniu najwyższego poziomu niezawodności usług oferowanych przez sprzęt wideokonferencyjny.

 

Krzysztof Morański

Inżynier systemowy w Vernity

Zainteresował Ciebie ten artykuł, masz pytania?
Napisz do nas.

Kontakt
Firma IT

Vernity

tel. +48 660 427 444

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej.