Kontakt

Blog

Blog

Współczesne systemy monitoringu sieci

(potocznie zwane NMS, z ang. Network Monitoring Systems) posiadają wiele możliwości powiadamiania o zmianie statusu monitorowanych urządzeń. Najczęściej wykorzystywane są powiadomienia typu push (w interfejsie graficznym systemu NMS lub w aplikacji mobilnej), wiadomości email, wiadomości SMS.
System NMS za pomocą tych kanałów powiadamia odbiorców o

 

 

 

 

Co w przypadku kiedy awarii ulega łącze Internetowe?

Czy wówczas odbiorcy komunikatów z systemów NMS tracą możliwość reagowania, ponieważ kanały alarmowania zostają przerwane?

Czy taka sytuacja może negatywnie wpłynąć na ciągłość procesów biznesowych w firmie?

Jeśli chcemy zredukować do minimum sytuacje, w których alarmy z systemu NMS nie docierają do odbiorców, należy w posiadanym systemie NMS zdefiniować drugi kanał powiadamiania jako backup do głównej metody informowania o krytycznych awariach.

 

Przykładowo, jeśli jako głównej metody powiadamiania o alarmach w systemie NMS używamy powiadomień push, należy ustawić drugi – zapasowy kanał powiadamiania wykorzystujący wiadomości SMS.

 

Aby taka konfiguracja była niezawodna, zaleca się by wiadomości SMS wysyłać bezpośrednio do sieci 3G/4G wykorzystując do tego celu sprzętową bramkę SMS.
Sprzętowe bramki wysyłają wiadomości SMS bezpośrednio do operatora (niepotrzebne jest połączenie internetowe), co pozwala na skrócenie ścieżki krytycznej do minimum pomiędzy serwerem NMS a siecią 3G/4G. Skracając ścieżkę krytyczną informacji zwiększamy niezawodności całego kanału powiadamiania. Przy odpowiednim ustawieniu opóźnienia dla drugiego kanału powiadamiania, możemy uniknąć podwójnych alarmów reagując na czas na alarm z pierwszego kanału.

Przykładem sprzętowej bramki SMS jest urządzenie SMSEagle. Bramka polskiego producenta umożliwia automatyczną wysyłkę alertów SMS, tokenów SMS, konwertowanie wiadomości email na SMS.
Urządzenie jest wyposażone w zewnętrzną antenę, co jest szczególnie ważne w miejscach ze słabym zasięgiem sieci (serwerownie, centra danych). Wewnętrzny agent SNMP umożliwia monitorowanie wydajności bramki. Bramka SMSEagle może pracować w klastrze HA (ang. High Availability), który dodatkowo zwiększa niezawodność takiego rozwiązania. Urządzenia SMSEagle są powszechnie stosowane przez profesjonalistów IT, którzy stawiają na niezawodność i łatwą integrację z istniejącymi systemami.
Ze względu na gotowe pluginy do ponad 30 systemów NMS & Auth,  jest to niezwykle przydatne narzędzie dla administratora IT.

 

Radosław Janowski
SMSEagle

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas.

Powrót do listy

Blog

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej.