Porozmawiajmy! Jesteśmy gotowi na Twój projekt!

Kontakt

Blog

Blog

Znaczenie AI dla biznesu – nadmierna euforia, czy milowy krok do przodu?

 

O sztucznej inteligencji mówi i słyszy się coraz częściej – wypowiedzi w tonie bardzo optymistycznym, ale też głosy wyrażające lęk przed nowym i nie do końca poznanym pojawiają się we wszystkich mediach. Coraz więcej osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że AI niesie ogromne możliwości, a kto z nich nie skorzysta, zostanie w tyle. A strach? Cóż, rzecz naturalna i pożyteczna, pod warunkiem, że napędza do działania i skłania do poszukiwania odpowiedzi.

AI dumnie wkracza do wielu sfer naszego życia, jednak szczególną rolę zaczyna odgrywać w biznesie – chatboty i boty podbijają rynki na całym świecie. Dzięki zdolności przetwarzania ogromnych ilości informacji i umiejętności inteligentnego podejmowania decyzji AI może znacznie usprawnić wiele procesów w firmie. Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań niewątpliwie zwiększa konkurencyjność przedsiębiorstwa i poprawia jego efektywność. Czy zatem warto dłużej czekać? Sztuczna inteligencja to mnóstwo korzyści dla firmy, niezależnie od tego, w jakiej branży działa, czy jak duża jest. Automatyzacja, optymalizacja, a co za tym idzie większa skuteczność i naturalnie oszczędności. To jednak dopiero początek…

 

AI w biznesie, czyli jak to ugryźć.

 

To, co jeszcze jakiś czas temu wydawało się niemożliwe, dziś staje się codziennością w wielu przedsiębiorstwach. AI zrewolucjonizowało podejście do biznesu, przede wszystkim do poszczególnych procesów, które zachodzą w każdej firmie. Sztuczna inteligencja jest zdolna przetwarzać i analizować ogromne ilości danych, a następnie tworzyć z nich raporty oraz rekomendacje czy prognozy. Chatboty mogą być wykorzystywane w obsłudze klienta, ale także w sprzedaży, np. do tworzenia spersonalizowanych ofert. AI sprawdza się w monitorowaniu zapasów i planowaniu dostaw, dzięki czemu z powodzeniem może stać się narzędziem do zarządzania procesami logistycznymi. Co więcej, doskonale radzi sobie z prognozowaniem rynkowych trendów.

Chatboty uskuteczniają i ułatwiają komunikację, przyczyniają się do generowania oszczędności. Automatyzacja w tym obszarze wydaje się najbardziej oczywista. I wcale nie chodzi o to, by zupełnie zastąpić czynnik ludzki, ale usprawnić pracę, odciążyć pracowników, pozwolić im skupić się na bardziej istotnych zadaniach. Obsługa prostych zapytań to oszczędność czasu – boty doskonale radzą sobie z ich analizą i generowaniem odpowiedzi. Warto je wykorzystywać także jako wsparcie sprzedaży, ponieważ potrafią odczytywać potrzeby klientów, dopasowywać oferty, mogą inicjować i finalizować komunikację, znów odciążając pracowników, a przy okazji personalizując podejście do klienta i tym samym zwiększając efektywność sprzedaży.

 

Przewidująca inteligencja?

 

Dzięki sztucznej inteligencji mającej dostęp do ogromnych zbiorów danych, umiejącej je analizować, znacznie łatwiej przewidywać trendy, a przez to podejmować bardziej przemyślane, świadome decyzje. Dobrym przykładem może być analiza zachowań konsumentów, badanie ich preferencji i „podsuwanie” spersonalizowanych ofert, dopasowanych do potrzeb i zainteresowań klientów – to pozwala zintensyfikować sprzedaż, zwielokrotnić zyski, ale też budować lojalność kupujących.

Pogłębiona i skuteczna analiza danych może zostać wykorzystana nie tylko w obszarze sprzedaży, ale też w innych usługach, np. w służbie zdrowia i bankowości. Przegląd historii chorób pacjenta może pomóc w przewidywaniu ryzyka rozwoju innych schorzeń, a AI w usługach finansowych może wykrywać podejrzaną aktywność, a przez to eliminować przypadki oszustw.

Taka umiejętność przewidywania może również skutkować powstaniem nowych produktów, poszerzeniem oferty o kolejne usługi, które do tej pory nie wydawały się potrzebne. AI pomoże bowiem wykryć luki w działalności przedsiębiorstw, podążając za głosem uczestników rynku.

 

AI jako prawnik, czy doradca techniczny – przyszłość dzieje się dziś.

 

Zastosowanie sztucznej inteligencji zdaje się nie mieć ograniczeń – AI spełni swoje zadania także w kancelarii prawnej, czy dziale prawnym każdej firmy. Nowoczesne rozwiązania jak platforma BlueBox od IBPM dają jeszcze większe możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji. AI prawnik już nie tylko analizuje, zapisuje, ale wyciąga wnioski i może wskazywać najwłaściwszą drogę postępowania, pomagając w budowaniu strategii obrony i oskarżenia. I znów mamy do czynienia z usprawnieniem pracy, większą efektywnością, poprawą decyzyjności. BlueBox to automatyczny import dokumentacji, indeksacja bazy wiedzy w kolekcjach BlueBox, zarządzanie i edytowanie informacji prawnych, zapisywanie przeprowadzonych rozmów, ich analiza i wyciąganie wniosków.

Z kolei AI doradca techniczny będzie działał w obszarze zagadnień stricte technicznych. Jego głównym zadaniem będzie samodzielne rozwiązywanie problemów technicznych – oznacza to, że w wielu przypadkach pracownik nie będzie zmuszony sięgać po pomoc techniczną. Sztuczna inteligencja zdolna do przeanalizowania ogromnych ilości materiałów, dokumentów technicznych, w prosty i zrozumiały sposób zaproponuje rozwiązanie danego problemu.

Wyciąganie wniosków, spostrzeżeń, podawanie gotowych rozwiązań, podsuwanie odpowiedzi, analiza zachowań, intencji klienta/użytkownika, a nawet przewidywanie to umiejętności sztucznej inteligencji, które usprawniają funkcjonowanie firmy, odciążając pracowników. AI każe nam zupełnie inaczej spojrzeć na zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Biznes się zmienia, a sztuczna inteligencja staje się jego integralną częścią. Ci, którzy chcą iść do przodu, nie mogą udawać, że te wielkie przemiany ich nie dotyczą, ponieważ wcześniej, czy później odczują konsekwencje. Ta przyszłość, o której tyle są mówiło, dzieje się właśnie teraz.

 

Odnaleźć się, czyli ramię w ramię z AI

 

W interesach chodzi o to, żeby zdobyć przewagę nad konkurencją. To motor działań i sens biznesu. Bez tej ciągłej walki rozwój nie byłby możliwy. Traktując nowe rozwiązania jako drogę do sukcesu, przedsiębiorcy zyskują – na początek szansę, potem dobre narzędzie, a jeszcze dalej wartość dodaną. Czy to będzie usprawnienie, przyspieszenie procesów, czy skrócenie czasu realizacji zamówienia, czy też zmniejszenie kosztów, zazwyczaj doprowadzi do jednego – wygenerowania większego zysku, wzrostu konkurencyjności, zbudowania zaufania.

Dziś trudno wyobrazić sobie świat, który nie jest oparty na technologii. A ta nieustannie się rozwija, dając nam wciąż więcej i więcej. Sztuczna inteligencja nie powinna być traktowana jako zagrożenie, ale narzędzie, dzięki któremu wzrośnie nasza skuteczność. Warto tak na nią patrzeć.

Wierząc w taki pozytywny scenariusz, stajemy się współtwórcami i uczestnikami tych wielkich zmian. Vernity jest partnerem technologicznym firmy IBPM. Zaprojektowaliśmy i dostarczamy platformę sprzętową niezbędną do pracy z BlueBox AI. Wspólnie zbudowaliśmy rozwiązanie, dzięki któremu biznes zyskuje nowe możliwości i wchodzi na wyższy poziom rozwoju. Wystarczy skorzystać z możliwości i zacząć iść ramię w ramię z AI.

Potrzebujesz wsparcia, masz pytania?

Napisz do nas.

Kontakt
Doradca ds. infrastruktury IT

Rafał Braun

Sales Manager

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej.